donderdag 29 maart 2012

Mooie plant

Groene vingers heb ik niet, toch lukt het me al een aantal jaren om deze mooie schefflera in leven te houden. Toen ik een aantal jaren geleden nog in een klein studiootje woonde, waar de luchtcirculatie niet optimaal was, had ik vaak last van hoofdpijn en verkoudheid. Ik besloot wat aan die luchtvochtigheid te doen, ik kocht een plant. Bij het tuincentrum wisten ze me te vertellen dat deze plant zeer gebruiksvriendelijk was..... en dat klopt. Ze groeit goed met het minimum aan water dat ze van me krijgt. Zo goed dat ik een groter huis voor haar heb moeten kopen. En hier is ze dan:
Kenners zullen zeggen dat ze niet op de goede plaats staat, zo bij het raam. Toch doet ze het hier al jaren goed! Ik ben er blij mee. Niet dat ik dat ga vieren met pokon, want dat is me nog bijgebleven van mijn biologieleraar Rob de Vrind/Vriend niet te veel pokon, daar gaat je plant dood van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten