donderdag 14 oktober 2010

Stik maar!

Nu ik toch wel interesse krijg in stofjes, textiel en de zee aan mogelijkheden die deze grondstof met zich mee brengt, kijk ik wat meer om me heen. Niet alleen op het wereld wijde web (zie lijst met blogs) maar ook in real live. Het eerste weekend van oktober was ik bij het textielweekend in Tilburg, het Audax textielmuseum heeft zoveel moois! Vandaag was ik in museum Kempenland in Eindhoven. Hier is tot eind november de tentoonstelling Stik maar!. Niet echt uitnodigend natuurlijk uitgaande van de titel. Maar het was een leuke kleine expositie. De ontwikkelingen van de afgelopen 200 jaar waren te zien in de vorm van kleding en 'machines'. Er was ook een speciale hoek ingeruimd voor textiel in het onderwijs. Mooie merklappen, oude mode tijdschriften, de nieuwste snufjes afkomstig van ROC Eindhoven. Leuk dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten