woensdag 13 oktober 2010

Wat doe ik dan met die stofjes?

Vroeger toen op school nog het ouderwetse handwerken werd aangeboden las ik liever een boek of knipte ik uit verveling in mijn eigen arm (tja, ik verveelde me!). Ik kan me dus niet echt herinneren dat ik heb leren naaien, haken, breien of macrameeen. Ook toen ik de pabo ging volgen was dit geen onderdeel meer van het curriculum, ik miste er niets aan, dacht ik. Tot ik vorig jaar bedacht om stofjes aan elkaar te naaien op de naaimachine van mijn moeder. Het ging eigenlijk erg makkelijk. Mijn eerste ontwerp zou een grote lappendeken worden. Terwijl ik aan het naaien was werd het toch maar iets anders. Ik was niet zo secuur geweest met het knippen en ook de afwerking had nog wat oefening nodig. Ik had de smaak te pakken en iedere keer als ik op de markt ben, of een stoffenwinkel tegenkom, verwen ik mezelf met een mooi lapje stof, een coupon of tweede hands bij de kringloop!
En daar maak ik kussensloopjes van. In eerste instantie voor de verkoop op koninginnendag 2009 in Amsterdam, maar dat viel tegen. Van de 25 stuks verkocht ik er 4 of 5. Er is er wel een helemaal naar Amerika gegaan! Dat is dan wel weer leuk. Nu liggen ze in de winkel niet op internet maar gewoon in de echt shop. Zo af en toe wordt er nog een verkocht.

Blauw geblokt is het labeltje dat er aan zit. Natuurlijk is het niet orgineel, al dacht ik serieus van wel toen er mee begon vorig jaar, verschillende stofjes, een patchworksloopje. Ik keek toen nog niet verder dan mijn neus lang was.
Nu de sloopjes een beetje klaar zijn (ik maak ze soms nog wel in opdracht) wil ik wat meer kunnen en doen met de stofjes en de naaimachine. Binnenkort start ik met een korte cursus voor de ANV (algemene naai vaardigheden) en dan wil ik wat meer kunnen, tasjes maken ofzo, misschien wel kleren? Ik weet het nog niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten